Retourneren

Consumentenservice
Werkdagen 09:00 - 17:00

0318 - 759 259

Consumentenservice

  • Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 - 17:00 uur

    0318 - 759 259

    0318 - 759 200 (zakelijk)

  • Neem contact op met onze consumentenservice via het contactformulier of per mail via:

    service@petsplace.nl

    service@boerenbond.nl

Retourneren

  • Na het plaatsen van je bestelling kun je binnen 14 dagen afzien van je koop in onze webshop. 14 Dagen na de aankoop vervalt dit recht op herroeping. Geef binnen deze termijn aan ons door dat je de producten wilt retourneren en je geld terug wil krijgen. Je kunt dit doen door middel van het retourformulier dat je in je pakket vindt maar ook door ons per e-mail of telefoon op de hoogte te stellen. Na de melding van je retournering heb je nog eens 14 dagen de tijd om je producten naar ons terug te sturen.

    De producten die je terug wilt sturen, doe je in een verpakking geschikt voor verzending. Bij je bestelling ontvang je een retourformulier met een retourlabel en -instructie. Op het formulier geef je aan welke producten je terugstuurt en waarom. Het formulier doe je bij de artikelen in de doos of envelop, je plakt de verpakking goed dicht en plakt het retourlabel erop. Afhankelijk van de producten die je terugstuurt, is het proces als volgt:

    • Past wat je terugstuurt in een envelop? Dan kun je die per post naar ons opsturen. Een postzegel is niet nodig.
    • Is je pakket lichter dan 31 kg en niet groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Breng het pakket naar een Pets Place winkel of naar een servicepunt van PostNL, je ontvangt hiervan een verzendbewijs.
    • Is je pakket zwaarder dan 31 kg of groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Neem dan contact op met onze consumentenservice om een afspraak te maken voor het afhalen van je bestelling.
  • Je dient je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst of binnen 14 dagen na het melden van je retour terug te sturen naar ons. Bij producten die beschadigd retour worden gestuurd zonder melding van de beschadiging bij ontvangst, ben jij als consument verantwoordelijk voor de waardevermindering. Producten waarbij je zelf hebt geprobeerd een gebrek te herstellen, worden niet vergoed.

  • Het aankoopbedrag van je bestelling wordt zo snel mogelijk gecrediteerd, in ieder geval binnen 14 dagen. Deze betaaltermijn start op het moment dat je bij ons aangeeft dat je het artikel wilt retourneren. Er zijn bij ons nooit kosten verbonden aan het retourzenden van je bestelling. Je ontvangt bij je bestelling een retoursticker met ons antwoordnummer zodat je je bestelling kosteloos terug kunt sturen.

    Eens per week behandelen we de teruggestuurde producten. Zodra we jouw retour hebben verwerkt, ontvang je van ons een e-mail. Op de dag dat je deze e-mail ontvangt geven wij opdracht om het geld aan je terug te storten. Het crediteren verloopt altijd via dezelfde weg als de originele betaling, tenzij anders afgesproken. Heb je bij het retourneren niet aan onze voorwaarden voldaan? Dan blijft de betalingsverplichting bestaan. In dat geval ontvang je daarvan altijd bericht. Stuur je je hele bestelling terug en heb je verzendkosten betaald? Dan storten we ook de verzendkosten aan je terug.

    Is er spoed bij het terugboeken van het aankoopbedrag? Meld je retourzending dan via telefoon of e-mail aan onze consumentenservice. Geef hierbij de Track & Trace code van je retourzending aan ons door of geef aan bij welke winkel je je bestelling hebt afgegeven. We kunnen de creditering in dat geval eerder doorvoeren.

    Hoe je je geld terugkrijgt, hangt af van hoe je je bestelling hebt betaald.

    • iDeal: we storten het betaalde bedrag terug op je rekening
    • Creditcard: we storten het bedrag terug op je creditcardcardrekening. Neem voor meer informatie over terugstortingen contact op met je creditcard maatschappij.
    • Betaling achteraf: AfterPay stort het bedrag aan je terug. Heb je de factuur van Afterpay nog niet betaald? Dan ontvang je van AfterPay een nieuw betaaloverzicht.
  • Het is niet mogelijk om producten uit onze webshop te ruilen. Je kunt de producten volgens de retourprocedure terug sturen en in de webshop een nieuwe bestelling plaatsen. Het is helaas nog niet mogelijk om een artikel uit onze webshop direct te ruilen in éen van onze winkels. Wel kun je je bestelling in de winkel retourneren. Je retourzending wordt door de winkel teruggestuurd naar ons hoofdkantoor waar het verder wordt verwerkt. Je kunt er dan voor kiezen om een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop, of om het product meteen in de winkel aan te schaffen.