Je bestelling retourneren

Binnen hoeveel dagen kan ik een bestelling retourneren?

Na het plaatsen van je bestelling kun je binnen 14 dagen afzien van je koop in onze webshop. 14 dagen na de aankoop vervalt dit recht op herroeping. Geef binnen deze termijn aan ons door dat je de producten wilt retourneren en je geld wilt terugkrijgen. Je kunt dit doen door middel van het retourformulier dat je in je pakket vindt maar ook door ons schriftelijk, per e-mail of telefoon op de hoogte te stellen. Na de melding van je retournering heb je nog eens 14 dagen de tijd om je producten naar ons terug te sturen.

Onder welke voorwaarden kan ik de bestelling retour sturen?

  • Binnen 14 dagen na ontvangst of binnen 14 dagen na het melden van je retour
  • Bij producten die beschadigd retour worden gestuurd zonder melding van de beschadiging bij ontvangst, is de consument verantwoordelijk voor de waardevermindering.
  • Producten waarbij de consument zelf heeft geprobeerd een gebrek te herstellen, worden niet vergoed

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

De producten die je terug wilt sturen, doe je in een verpakking geschikt voor verzending. Bij je bestelling ontvang je een retourformulier met een retourlabel en -instructie. Op het formulier geef je aan welke producten je terugstuurt. Het formulier doe je bij de artikelen in de doos of enveloppe, je plakt de doos of enveloppe goed dicht en plakt het retourlabel erop. Afhankelijk van het product dat je terugstuurt, is het proces als volgt:

  • Past wat je terugstuurt in een envelop? Dan kun je die per post naar ons opsturen. Een postzegel is niet nodig.
  • Is je pakket lichter dan 31 kg en niet groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Breng het pakket naar een Pets Place winkel of naar een servicepunt van PostNL, je ontvangt hiervan een verzendbewijs.
  • Is je pakket zwaarder dan 31 kg of groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Neem contact op met onze Consumentenservice om een afspraak te maken voor het afhalen van je bestelling.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Het aankoopbedrag van je bestelling (inclusief verzendkosten) wordt zo snel mogelijk gecrediteerd, uiterlijk binnen 14 dagen. Deze betaaltermijn start op het moment dat je bij ons aangeeft dat je het artikel wilt retourneren. Er zijn bij ons nooit kosten verbonden aan het retourzenden van je bestelling. Eens per week behandelen we de teruggestuurde producten. Zodra we jouw retour hebben verwerkt, ontvang je van ons een e-mail. Voor producten die op de juiste manier zijn teruggestuurd, ontvang je een e-mail met een creditfactuur. Op de dag dat je deze e-mail ontvangt geven wij opdracht om het geld aan je terug te storten. Het crediteren verloopt altijd via dezelfde weg als de originele betaling, tenzij anders afgesproken. Heb je bij het retourneren niet aan onze voorwaarden voldaan? Dan blijft de betalingsverplichting bestaan. In dat geval ontvang je daarvan altijd bericht. Stuur je je hele bestelling terug en heb je verzendkosten betaald? Dan storten we ook de verzendkosten aan je terug.

Is er spoed bij het terugboeken van het aankoopbedrag? Meld je retourzending dan via telefoon of e-mail aan onze consumentenservice. Geef hierbij de Track & Trace code van je zending aan ons door of geef aan bij welke winkel je je bestelling hebt afgegeven. We kunnen de creditering in dat geval eerder doorvoeren.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen?

De retourprocedure voor een verkeerd geleverd of beschadigd product is hetzelfde als de procedure voor het terugsturen van producten. De procedure is hierboven beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. Geef op het retourformulier ook aan wat je van ons verwacht; wil je een nieuw product ontvangen of wil je dat wij het aankoopbedrag crediteren?

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Hoe je je geld terugkrijgt, hangt af van hoe je je bestelling hebt betaald.

  • iDEAL: we storten het betaalde bedrag terug op je rekening
  • Creditcard: we storten het bedrag terug op je creditcardcardrekening. Neem voor meer informatie over terugstortingen met je creditcard contact op met je creditcard maatschappij.
  • Betaling achteraf: AfterPay stort het bedrag aan je terug. 

Kan ik een product ruilen via de webshop?

Het is niet mogelijk om producten uit onze webshop te ruilen. Je kunt je artikelen volgens de retour procedure terug sturen en in de webshop een nieuwe bestelling plaatsen.

Kan ik een online bestelling ruilen in een fysieke winkel?

Het is helaas nog niet mogelijk om een artikel uit onze webshop direct te ruilen in een filiaal. Het product wordt door de winkel teruggestuurd naar ons hoofdkantoor waar het verder wordt verwerkt.
Je kunt er dan voor kiezen om een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop, of om het product in de winkel aan te schaffen.

Download het modelformulier voor herroeping.

Heb ik garantie op mijn producten?

Ja, op de producten die je via onze website koopt geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat de producten datgene doen of zijn wat je er redelijk van mag verwachten. 

Consumentenservice

Iedere werkdag bereikbaar van 09:00 - 17:00

Telefoonnummer

0318 - 759 259
0318 - 759 200 (zakelijk)

E-mailadres

service@petsplace.nl